آموزش آموزش کامپیوتر رایگان

آموزش آموزش کامپیوتر رایگان

آموزش کامل کامپیوتر

هدف و انگیزه از کجا می آید؟

از احتیاجات ما. اگر احتیاجاتمان را برآورده کنیم لذت بخش است و اگر به آنها توجهی نکنیم و برآورده شان نسازیم دردآور است در نتیجه همین احتیاجات در ما انگیزه motivation ایجاد می کند و ما را به حرکت وامی دارد.

از نظر علمی آن چیزی که انگیزه و هدف را مشخص می کند احتیاج است.

اشکالاتی که در برانگیخته شدن انگیزه و هدف وجود دارند عبارتند از:

1-    برخی از ما توانایی تشخیص احتیاجات خودمان (چه فیزیکی و چه روانی) را نداریم.

2-    گاهی هم احتیاجات ما را خانواده برآورده کرده اند و یا ما با ذهنیتی که داریم به کم قناعت کرده ایم و فکر می کنیم که اینجوری راحت تر هستیم. به عنوان مثال، من در خانه بنشینم بالاخره پدرم پولی دارد؛ غذایی در خانه درست می شود و در کنارش تلویزیون هم تماشا می کنم و نیازی هم ندارم خودم را به زحمت بیاندازم.

در اینجا شخص دایرۀ احتیاجات خودش را می بندد. و درد آن احتیاجات و نیازها را به کسی دیگری واگذار می کند چرا که سیستم خانوادگی من چنین امکاناتی را برای من فراهم کرده است و من از آنها به راحتی می توانم استفاده کنم.

روزی که ما نیازهای فیزیکی و روانی و اجتماعی را به صحنه ذهنمان نمی آوریم و به آنها توجه نمی کنیم و جایگاه اول یا دوم را برای آنها قائل نمی شویم؛ در عوض، بحث ها و کارهای بی مورد می کنیم فقط خود و یا دیگران را به هم می زنیم. باید توجه داشت که بحث و کارهای بی مورد بهانه هایی بیش نیستند و همه نشان از گم و گیجی خودمان است و این گم و گیجی در داخل ذهن پر از مفاهیمی می شوند  که به ما در زندگی اصلأ جهت و هدف نمی دهند.  

مهم این است که به خودمان بگوییم که ما به عنوان یک موجود به عنوان واقعیت علمی یک سری نیازهایی را داریم که باید آنها را برآورده کنیم. چرا؟ برای اینکه درد نرسیدن به این نیازها آزار دهنده است در حالیکه درد رفتن به دنبال برآوردن آنها ای بسا یک دهم یا یک صدم باشد. پس صلاح من این است به جای اینکه رنج 10 را ببرم درد و رنج یک را ببرم تا بتوانم نیازهایم را برآورده کنم.   



نظرات شما عزیزان:

ثریا شنتیائی
ساعت21:24---14 تير 1391
دکتر هولاکویی مثل چراغی می مونه که با حرفاش باعث میشه که زندگی آدمها با توجه به واقع بینی روشن بشه.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:دکتر هولاکویی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , tshant.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com